Type your search terms above and press return to see the search results.

E. komercijos tinklaraštis

10+ būdų išmatuoti e. komercijos veiklos rodiklius

Nuo šiol „Synergy Effect“ Jums papasakos apie naujausias tendencijas elektroninio verslo karuselėje, interneto sprendimų kūrėjų pasirinkimą, paieškos sistemas ir patars, kaip užsidirbti daugiau pinigų.

Pradėsime nuo to, kas gi yra tas elektroninis verslas. E. verslas dažniausiai laikomas realiu verslu internetinėje erdvėje, į kurį įtraukiamos visos tradiciniams verslui būdingos grandys (klientai, tiekėjai, pardavėjai). Viena iš svarbiausių internetinio verslo grandžių – elektroninė komercija. Būtent apie ją norime pakalbėti kiek plačiau.

E. komercijos veiklos rodiklių matavimas ir vertinimas

Apibūdinant įmonės ar organizacijos veiklos rezultatų rodiklius anglų kalboje dažniausiai vartojamas terminas KPI (Key Performance Indicator). KPI naudojamas pamatuoti ir įvertinti svarbiausių įmonės veiklų, procesų, renginių sėkmę. Tokiu būdu nustatoma, ar bendrovė pasirinko sėkmingą kelią tikslui pasiekti, kokios yra sritys, kurioms reikėtų skirti daugiau dėmesio. KPI rodikliai turėtų būti pasirenkami individualiai, atsižvelgiant į veiklą, strategines kryptis.

Elektroninės komercijos ekspertai dažniausia analizuoja žemiau išvardintus KPI.

  • Interneto puslapio rodikliai: unikalūs vartotojai, bendras lankytojų skaičius, peržiūros, nauji lankytojai, laikas, praleistas naršant interneto puslapį, sugrįžimų į interneto puslapį skaičius, skyrių peržiūrėjimas vieno apsilankymo metu, atėjimo į puslapį šaltiniai (paieška, tiesioginis užėjimas, el. paštu, „pay-per-click“, kiti).
  • Pardavimai: nauji klientai/pirkėjai, pardavimų skaičius per dieną, savaitę, mėnesį, neužbaigtos mokėjimo internetu sandoriai, surinkto prekių krepšelio internete atsisakymas, bendrasis pelnas, „pay-per-click“ kaina už paspaudimą, „pay-per-click“ bendra konversija, vidutinė užsakymo vertė.
  • Klientų aptarnavimas:klientų skundų skaičius,  klientų išlaikymo procentas, klientų pasitenkinimo indeksas, klientų apyvartumas, klientų įsitraukimo lygis, ir kt.
  • Socialinė medija, el. paštas ir kita: „Facebook“, „Twitter“ nauji sekėjai, naujienų pasidalijimas, komentarai, „Amazon“, „Ebay“ įvertinimai, atsakymo laikas, užsakymo priėmimo laikas, klientų skundų skaičius, el. laiškų atidarymai, paspaudimai, konversijos.

Koks yra standartinis KPI?

Tikriausiai galvojate, kaip turėtų atrodytų sėkmingi KPI. Kalbant paprastai, vieno teisingo atsakymo nėra. Kiekvienas verslas turėtų atrasti savo „laimės viduriuką“. Prieš pradėdami stebėti ir vertinti KPI, turėtumėte įvardinti tipinius veiklos rodiklius ir nukrypimus nuo jų (prieš tai, žinoma, skiriant laiko jų nustatymui). Tuomet, kai turėsite standartinius rodiklius, galite pradėti naudoti KPI veiklos tikslų nustatymui ir stebėjimui, ar teisinga linkme judate

Rodiklius stebėkite paprastai

Jei neturite integruotos sistemos, kurioje galėtumėte stebėti savo KPI, visus duomenis galite perkelti į „Excel“ lentelinę skaičiuoklę. Siūlome duomenis pildyti kas savaitę arba mėnesį. Tokiu būdu matysite duomenų istoriją, galėsite palyginti gautus rezultatus, sezoninius pokyčius ir trikdžius, jei KPI nukrypsta nuo normos ribos. KPI naudingas ir stebint normalių ciklų rodiklius. Pavyzdžiui, į jus kreipiasi klientas, norintis nusipirkti tam tikrą prekę, tačiau jūs nežinote, iš kur jis sužinojo apie prekę ar įmonę. Dažniausiai jums užteks užmesti akį į socialinės medijos kanalus ar kitas priemones.

Kad ir kaip būtų negalvokite, kad pradėti stebėti KPI labai paprasta. Tam turėsite kruopščiai pasiruošti ir atlikti „namų darbus“ – padaryti KPI analizę, sudaryti planą.

Jei KPI tampa neįveikiama užduotimi

Jei nežinote, kaip stebėti ar pagerinti savo KPI rodiklius, kreipkitės į „Synergy Effect“, kur jums suteiksime nemokamą konsultaciją.

Apie autorių:

Daugiau kaip 15 metų vadovauja Synergy Effect komandai kuriant įvairaus sudėtingumo E sprendimus verslui: El. verslas, El. komercija, verslo procesų valdymo sistemos CRM, ERP, tarptautinės el. prekybos sprendimai. Nuolat savo žinias gilina rinkodaros, pardavimų, projektų valdymo ir web, mobile technologijų srityse. Turi sukaupęs didelę patirtį dirbant tiek su labai stambiu verslu, tiek su starup'ais.

Tomas 

Vilmanas

, CEO, owner

Naujausi straipsniai

5 specialistai, reikalingi interneto svetainės kūrimui

Nuspendėte sukurti interneto svetainę ir tam tikslui pasiekti yra reikalinga įmonė arba žmonės, kurie galėtų įgyvendinti sumanymą? Tikriausiai kyla klausimas, kokie specialistai reikalingi interneto svetainės kūrimo procese. Šis straipsnis padės atsakyti į klausimą, kas turėtų sudaryti interneto svetainės kūrimo komandą,... Skaityti plačiau

Jūsų interneto svetainės vartotojų elgsenos analizė: kodėl ji reikalinga ir kaip ją atlikti

Kai galvojate, kaip efektyviai parduoti prekę ar paslaugą, itin svarbu iš pat pradžių puikiai pažinti savo klientą. Taigi, visų pirma, Jums reikės išsiaiškinti, kokia yra Jūsų tikslinė auditorija: paaugliai, dirbančios mamos, darželinukai, žvejybos entuziastai, verslininkai ar kokios nors konkrečios profesijos... Skaityti plačiau

Visi straipsniai