Type your search terms above and press return to see the search results.

E. komercijos tinklaraštis

Jūsų interneto svetainės vartotojų elgsenos analizė: kodėl ji reikalinga ir kaip ją atlikti

Kai galvojate, kaip efektyviai parduoti prekę ar paslaugą, itin svarbu iš pat pradžių puikiai pažinti savo klientą. Taigi, visų pirma, Jums reikės išsiaiškinti, kokia yra Jūsų tikslinė auditorija: paaugliai, dirbančios mamos, darželinukai, žvejybos entuziastai, verslininkai ar kokios nors konkrečios profesijos ar laisvalaikio praleidimo būdo mėgėjai. Tuomet turėsite imtis tam tikrų priemonių, siekiant patenkinti esamų ir potencialių klientų poreikius ir paskatinti juos sugrįžti.

Pradėkime nuo to, kad interneto svetainė yra būtina praktiškai bet kokiam verslui. Šiandieniniame pasaulyje įmonė, kuri išvis neturi savo internetinės svetainės ar jos tinkamai neadministruoja, praranda didelę dalį pelno, neišnaudoja viso potencialo. Sakoma, kad, jeigu Jūsų internetinio tinklalapio nėra pirmajame „Google“ paieškos rezultatų puslapyje, Jūsų tinklalapis neegzistuoja. Retai kuris vartotojas jungiasi antrąjį ar netgi trečiąjį „Google“ paieškos rezultatų puslapį.

Rinkos tyrimai: kas tai ir ar efektyvu

Labai dažnai verslininkai/pardavėjai remiasi savo išankstine nuomone, nesusitapatina su vartotoju, nežino, kokie yra jo pirkimo įpročiai ir kas daro įtaką apsisprendimui pirkti ar nepirkti paslaugos ar prekės. Taigi tam, kad gražūs norai neliktų tik kalbomis ir neišsipildžiusiomis svajonėmis, svarbu nenumoti ranka į rinkos tyrimus.

Rinkos tyrimų tikslas – išsiaiškinti esamus ir būsimus rinkos reikalavimus. Jie padeda kurti ilgalaikius planus ir turėti pačią naujausią informaciją. Tyrimams dažniausiai sudaromos anketos, jos pateikiamos tikslinei auditorijai. Atlikę rinkos tyrimą, galite atrasti genialių būdų, kaip pasiekti tikslinius klientus.

Žemiau pateikiame keletą svarbių dalykų, kurie padės geriau suprasti esamus ar potencialius klientus.

  • Nusistatykite, kas yra Jūsų tikslinė auditorija. Visai nesvarbu, kokias prekes parduodate ar kokias paslaugas teikiate. Jūs turite žinoti, kas yra Jūsų tikslinė auditorija. Stenkitės susitapatinti su savo klientu. Jeigu Jūsų tikslinė auditorija yra, pavyzdžiui, mamos, skelbkite naujienas, akcijas vakare ar pietų metu, kai vaikai jau gali miegoti ar būti darželyje.
  • Tinklalapį susiekite su socialiniais tinklais. Dažnai ką tik prabudę griebiame į rankas telefoną ir tikriname, ką naujo galime pamatyti socialiniuose tinkluose. Jei naudojate socialinių tinklų platformas, būtinai patikrinkite, ar jos tikrai susietos su Jūsų internetine svetaine, pastebėkite, ar naudojami papildomo vartotojo veiksnius ir įsitraukimą skatinantys įskiepiai.
  • Sužinokite, koks yra lankytojų srauto atmetimo rodiklis, kiek žmonių iš karto palieka svetainę. Šis rodiklis rodo, kiek žmonių tik atsidarę Jūsų tinklalapį iš karto jį palieka. Jei atmetimo vidurkis siekia 50 proc. ar daugiau, galbūt vartotojams nepriimtinas svetainės dizainas, jie lengvai neranda prekės ar paslaugos aprašymo, kontaktų ar kitos informacijos.
  • Analizuokite, kiek laiko potencialus klientas praleidžia svetainėje ir kokius puslapius renkasi. Kiekvienas lankytojas vos trimis paspaudimais turėtų rasti tai, ko ieško ir svetainėje vidutiniškai praleisti 3 minutes. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kuriame žingsnyje lankytojas palieka svetainę. Galbūt blogai parengėte puslapių seką, parinkote netinkamas svetainės kategorijas ar kt.

Kai jau turite gaires, kuriomis galite naudotis, pats metas pasitelkti priemones, kurių pagalba tiksliai sužinosite, ar visos platformos veikia, ar nėra klaidų, koks Jūsų svetainės užsikrovimo greitis ir, svarbiausia, kokie Jūsų klientų apsipirkinėjimo įpročiai.

  • GOOGLE ANALYTICS. Tai visiškai nemokamas svetainės analizės įrankis, kuris sukuria išsamią statistiką apie Jūsų svetainės lankytojus. Ši programa yra paprasčiausias internetinis analizės įrankis. „Google Analytics“ naudoja beveik visos didžiausios pasaulio svetainės, todėl ši paslauga yra tikrai patikima. Naudodamiesi šiuo įrankiu, galite sužinoti, per kokius skirtingus kanalus Jūsų svetainę suranda lankytojai, ką jie daro, kaip dažnai jie į ją sugrįžta ir dar daugelį kitų dalykų. Šis įrankis parodo statistinius skaičius, tačiau neatsako į svarbius klausimus: kodėl svetainė praranda lankytojus apmokėjimo puslapyje; kaip padidinti konversijų lygį ir pan.
  • CRAZY EGG. Ar norėtumėte sužinoti daugiau apie tai, ką lankytojai veikia Jūsų svetainėje? Jeigu taip, tuomet šis įrankis kaip tik Jums. Tiesa, šis įrankis mokamas, jo kaina svyruoja nuo 9 iki 99 dolerių per mėnesį. Naudojantis lengvais grafikais ir kitomis individualizacijomis, galėsite pamatyti bei suprasti, ką Jūsų klientai veikia svetainėje. Ši programa parodo, kurioje svetainės vietoje yra lankytojai, kurių puslapio kategorijų jie nesirenka, iš kokių kanalų jie ateina, kokios svetainės vietos patraukia jų dėmesį ir dar daugiau naudingos informacijos.
  • COMPETE. Dar viena mokama programa, kurios pagalba galite optimizuoti internetinę svetainę. Ši programa Jums suteiks kūrybinį žinių bagažą apie tai, ką daro Jūsų konkurentai, kodėl svetainės vartojai palieka tinklalapį (kokie buvo paspaudimai prieš ir po to). Tiesa, yra nemokama paslauga, leidžianti susipažinti su srauto apimties duomenimis. Mokama programos versija Jums suteiks galimybę išsiaiškinti, kokie raktiniai žodžiai pritraukia vartotojus tiek į Jūsų, tiek į konkurentų svetainę.
  • FACEBOOK INSIGHTS. Nemokama paslauga, kurią suteikia „Facebook“. Galite sužinoti apie Jūsų sekėjų skaičių, „like“ paspaudimus, komentarus ir dar daug kitos naudingos informacijos. Yra du skirtingi šios paslaugos tipai, pagrįsti vartotojo sąveika su pateikiamu turiniu. Tai yra pats geriausias ir vienintelis įrankis, kurio Jums reikės, jei naudositės „Facebook“ socialiniu tinklu tam, kad užmegztumėte ryšius su potencialiais klientais.
  • CLICKTALE. Galite pasirinkti nemokamą ir mokamą šios programos versijas. Programa pateikia kokybinę klientų analizę, registruoja visus Jūsų svetainės lankytojų veiksmus nuo jų pirmojo iki paskutiniojo paspaudomo. Naudojama meta statistika, sukuriami vaizdiniai žemėlapiai ir ataskaitos apie klientų elgseną, tradicinė konversijos analizė.
  • KISSINSIGHTS FROM KISS METRICS. Galite rinktis nemokamą arba mokamą šio įrankio variantą. „Kissinsights“  padeda įmonėms sukurti lengvai pritaikomą ir tinkamą atsiliepimų formą, skirtą svetainės lankytojams. Geriausia visa šios programos dalis yra ta, kad visi Jūsų klientų atsiliepimai yra pateikiami per aiškias ir trumpas pastabas. Be to, galite matyti visus klientų užduotus klausimus vienoje informacijos suvestinėje.
  • HOTJAR. Naujas ir itin universalus įrankis, kuris atskleidžia vartotojų elgseną ir atsiliepimus. Naudojantis analizės ir grįžtamojo ryšio įrankiu „Hotjar“, sukuriama išsami analizė, kuri leidžia suprasti, kaip pagerinti svetainės vartotojų patirtį, našumą ir konversijų rodiklius. Programa leidžia lengviau suprasti, ko vartotojai nori, vizualiai reprezentuoja Jų paspaudimus svetainėje.

Visi šie įrankiai ir programos leis Jums išsiaiškinti klientų poreikius ir elgseną, pastebėti ir pašalinti klientams nepatrauklias svetainės vietas, padidinti lankytojų srautą ir, žinoma, pardavimus. Tiesa, vertėtų nepamiršti, kad vartotojų elgsenos analizė turėtų būti ne vienkartinis darbas, o nuolatinis procesas. Tinkamai ir maksimaliai pritaikyti gautą informaciją, pateikti argumentuotas įžvalgas ir geriausius sprendimo būdus gali tik profesionalus analitikas.

Apie autorių:

Daugiau kaip 15 metų vadovauja Synergy Effect komandai kuriant įvairaus sudėtingumo E sprendimus verslui: El. verslas, El. komercija, verslo procesų valdymo sistemos CRM, ERP, tarptautinės el. prekybos sprendimai. Nuolat savo žinias gilina rinkodaros, pardavimų, projektų valdymo ir web, mobile technologijų srityse. Turi sukaupęs didelę patirtį dirbant tiek su labai stambiu verslu, tiek su starup'ais.

Tomas 

Vilmanas

, CEO, owner

Naujausi straipsniai

6 žingsniai, kurie padės įgyvendinti bet kokį projektą

Galutinis rezultatas – bet kokio projekto tikslas. Jei projekto planavimui, įgyvendinimui ir procesų stebėjimui skirsite pakankamai laiko, Jums tikrai pavyks visus darbus atlikti kokybiškai, numatytu laiku ir už iš anksto numatytas lėšas. Visai nesvarbu, kalbame apie naujos svetainės, klientų duomenų... Skaityti plačiau

2018 metų internetinės rinkodaros tendencijos

Interneto rinkodara neatsiejama nuo nuolatos besikeičiančios aplinkos. Socialinių tinklų milžinai (ir ne tik) nuolat rūpinasi savo platformų atnaujinimu, todėl visiems, dirbantiems internetinės rinkodaros srityje, ypatingai svarbu žengti koja kojon su naujovėmis. Norite išlaikyti rinkos lyderio poziciją ar tik pradedate internetinės... Skaityti plačiau

Visi straipsniai