Type your search terms above and press return to see the search results.

E. komercijos tinklaraštis

8 internetinių technologijų tendencijos, kurioms 2019 metais turi būti pasiruošę visos įmonės

Internetinių svetainių, programų ir kitų sprendimų kūrimo tendencijos daugiau ar mažiau kinta kiekvienais metais. Asmenims, kurie yra atsakingi už sprendimų priėmimą šioje srityje naudinga būti susipažinus su naujausiomis tendencijomis mažiausiai dėl dviejų priežasčių: norint atsilaikyti prieš nuolat augančią konkurenciją bei pagilinti turimas žinias.

Kad sutaupytume Jūsų laiko pateiktume koncentruotas žinias apie internetinių sprendimų kūrimo tendencijas 2019 metais, mes išanalizavome rinkos poreikius skirtingose IT industrijos dalyse ir tuo pasiremdami sukūrėme žemiau pateikiamą sąrašą. 

Jei norite tik greitai susipažinti su pagrindiniais sąrašo punktais, atrinktos 2019 metų internetinių sprendimų kūrimo tendencijos atrodo taip:

  • Progresyvios internetinės programėlės (Progressive Web Apps (PWA))
  • Paspartintos mobiliosios svetainės (Accelerated Mobile Pages (AMP))
  • Prie įvairių įrenginių prisitaikančios svetainės (Responsive websites)
  • Balso paieškos optimizavimas (Voice search optimization)
  • API prioritizavimas (API-first development)
  • Iššokantys pranešimai (Push notifications)
  • Dirbtiniu intelektu paremtos susirašinėjimo programėlės (AI-powered chatbots)
  • Judantis naudotojo sąsajos dizainas (Motion UI)

 

  1. Progresyvios internetinės programėlės (Progressive Web Apps (PWA))

PWA yra ko gero viena svarbiausių naujų tendencijų interneto svetainių kūrime. Šios tendencijos taikymas interneto naršymo patirtį priartina prie mobiliųjų programėlių (native mobile apps) naudojimo potyrio ir taip padaro visą procesą daug patogesnį vartotojui. 

Trumpai tariant tinklalapis su PWA turi funkcionalumą įprastai įmanomą tik programėlėse (native apps), pavyzdžiui, iššokančius pranešimus, galimybę naudotis neprisijungus prie interneto, galimybę pasiekti aparatinę įrangą (hardware). 

Neseniai atlikti tyrimai parodė, jog mobiliųjų įrenginių naudojimas dominuoja palyginus su kitais įrenginiais: kompiuteriais ar planšetėmis. Be to, egzistuoja didelis atotrūkis ir tarp mobiliųjų programėlių ir mobiliųjų naršyklių naudojimo. Statistiškai būtent mobiliosios programėlės (mobile apps) naudojamos beveik 80% viso laiko kurį vartotojai praleidžia naršydami internete naudodami visus savo įrenginius. 

Tai didžiulis atotrūkis ir PWA gali padėti pagerinti situaciją pašalindama trikdžius, kurie dažniausiai erzina vartotojus naršant internetiniuose puslapiuose: lėtą krovimosi laiką, prastą naudotojo patirtį, galimybės nebuvimą naudotis be interneto ryšio. 

Pavyzdžiai

Kai kurios pasaulyje garsios kompanijos jau spėjo pasinaudoti PWA teikiamais privalumais ir pritaikyti juos savo verslui:

Alibaba

Forbes

Twitter

Virgin America

The Washington Post

Šios kompanijos jau stebi teigiamus PWA pritaikymo rezultatus: padidėjusias konversijas ir sumažėjusius krovimosi greičius. 

Technologijos

Jei norite sekti naujausiomis interneto svetainių kūrimo tendencijomis ir savo puslapiui pritaikyti PWA, tai galite padaryti šių technologijų pagalba:

Angular

React

Polymer

Kainų skirtumai

Sudėtingo PWA projekto kūrimas trunka apytiksliai 4 kartus mažiau laiko palyginus su programėlės (native app) kūrimu iOS arba Android įrenginiui. Nors priežastys yra akivaizdžios (atkrinta būtinybė kurti programėlę nuo nulio kiekvienai platformai), kai kurie produktai gali apskritai nereikalauti programėlių. Kalbant apie PWA pritaikymą jau paruoštiems ir veikiantiems internetiniams puslapiams, laikas reikalingas tokio tipo paslaugos įgyvendinimui gali labai skirtis ir priklauso nuo nustatytų užduočių sudėtingumo. 

 

  1. Paspartintos mobiliosios svetainės (Accelerated Mobile Pages (AMP))

Google deda dideles pastangas norėdama pagerinti mobiliąją naršymo patirtį. Kompanija dar 2015 metais visuomenei pristatė AMP projektą, o šiuo metu AMP jau yra viena svarbiausių internetinių technologijų tendencijų.

Kas būtent yra AMP? Ši technologija sukurta siekiant paskatinti kurti tinklalapius, kurie mobiliuosiuose įrenginiuose pasikrauna akimirksniu ir veikia labai sklandžiai. Paspartintos mobiliosios svetainės pasikrauna per apytiksliai 2 sekundes palyginti su iki 22 sekundžių trunkančiu, ne AMP paremtų mobiliųjų puslapių krovimusi.

Kadangi Google dievina greitus tinklalapius AMP puslapiai gali žymiai padidinti savo matomumą naršyklėje ir pakilti į aukštesnę SERP poziciją, o tai reiškia, jog AMP technologija yra nepamainoma mąstant apie SEO.

Technologijos 

Sukurti paspartintai mobiliajai svetainei turėtumėte būti pasiruošę naudoti naują, tikslingai sukurtą, atvirą AMP HTML sistemą. Google sukūrė tinklalapį, kuriame talpinama detali dokumentacija ir daugybė pamokų bei patarimų, kaip tai padaryti. 

 

  1. Prie įvairių įrenginių prisitaikančios svetainės (Responsive Websites)

Nors 2019 metais tarp internetinių sprendimų kūrimo tendencijų dominuoja tokios naujos technologijos kaip PWA ir APi, reliatyviai senos technologijos, pavyzdžiui, prie įvairių įrenginių prisitaikantys tinklalapiai, taip pat išlieka dėmesio centre. 

Skirtumas tik toks, jog prieš šiek tiek metų tai dar buvo technologija, kurią turėti buvo privalumas, o šiuo metu tai tapo visiška būtinybe. Kaip ir minėta, didžioji dalis vartotojų dažniau renkasi mobiliuosius įrenginius, nei bet kuriuos kitus. Atsižvelgdama į tai Google planuoja pradėti mobilusis-pirmiausia (mobile-first) indeksavimą. Tai reiškia, jog tinklalapio užimama vieta paieškoje priklausys nuo to, kaip gerai jis pritaikytas mobiliesiems (daugiau informacijos apie tai galima rasti Google puslapyje). 

 

  1. Balso paieškos optimizavimas (Voice search optimization)

Balso paieška yra dar viena tendencija, kurios nevalia pamiršti. Ši technologija jau turi svarios įtakos internetui ir ateityje ši įtaka tik stiprės. Pasak įvairių šaltinių, beveik 30% visų atliekamų paieškų jau 2020 metais bus atliekama balsu. Mažų garsiakalbių skaičius taip pat reikšmingai išaugo per praėjusius metus. The Activate Outlook teigia, kad 2020 metais JAV tokių įrenginių jau bus 21,4 milijono. Dėl šių priežasčių tikimasi, jog balsu vykdomos komercijos pardavimai ženkliai augs ir pasieks 5 milijardų apyvartą Didžiojoje Britanijoje bei 40 milijardų apyvartą JAV iki 2022 metų. 

Atsižvelgiant į daugelio tyrimų išvadas ir rinkos padėtį, balso paieškos optimizavimas yra technologija, kurios paprasčiausiai nevalia ignoruoti. Ši technologija turėtų tapti Jūsų verslo SEO ir verslo strategijos dalimi kiek galima anksčiau greičiausiai prisitaikantys prie naujovių paprastai visa galva lenkia konkurentus. 

Technologijos

Interneto paieškos API gali būti panaudota veikimui su balso duomenimis. API yra perskirta į du komponentus: kalbos atpažinimą ir kalbos sintezę. Kalbos atpažinimas leidžia suprasti kalbos kontekstą ir atsakyti į užklausas. Kalbos sintezė yra teksto vertimo į kalbą komponentas ir leidžia programai perskaityti teksto turinį. 

 

  1. Aplikacijų programavimo sąsajos (API) prioritizavimas (API-first development)

Dabartinės internetinių technologijų tendencijos diktuoja, jog internetiniai sprendimai turi būti gerai prisitaikę jungtis prie kitų programų. Tai nestebina žinant apie įrenginių, kurie turi sietis vieni su kitais dažnėjimą. Būtent iš čia kyla aplikacijų programavimo sąsajos (API) poreikis. 

Tačiau kuo žalingas tradicinis požiūris į šią technologiją? Kai kompanijos dėmesys skiriamas sukurti naują internetinį sprendimą dažniausiai API vystymas nesulaukia tokio dėmesio kaip kiti projekto uždaviniai. Geriausiu atveju tai tampa gretutiniu projektu, ko pasekoje API nebūna tinkamai suprojektuota ir ištestuota.

Dar viena problema susijusi su tradiciniu požiūriu į šios technologijos vystymą yra daug laiko reikalaujantis API projektavimo procesas, kuris padidina projekto išlaidas ir prailgina paslaugos įėjimo į rinką laiką.

Tradicinis API kūrimo ciklas atrodo taip:

  • Analitikų ir programuotojų komanda sukuria dizainą.
  • Back-end programuotojai dirba su prototipu (kol likusi komandos dalis, pavyzdžiui, Front-end programuotojai ir testuotojai laukia).
  • Kai tik prototipas yra paruoštas testuotojai ir Front-end programuotojai gauna prieigą prie jo.
  • Aptikus klaidą, prireikus naujo funkcionalumo ar tam tikro patobulinimo visas ciklas gali būti kartojamas iš naujo.

API-pirmiausia (API-first) kūrimo ciklo fazės vyksta visos tuo pačiu metu ir jokia komandos dalis nėra priversta laukti kol kita užbaigs savo darbus, taigi visas procesas pagreitėja, nes visos komandos dalys gali dirbti vienu metu. 

Technologijos 

Pora populiarių pasirinkimų API-pirmiausia projektavimui:

Swagger

API Blueprint

 

  1. Iššokantys pranešimai (Push notifications)

Iššokantys pranešimai yra galingas įrankis gerinti naudotojo patirčiai ir siekti kompanijos marketingo tikslų. Nors paprastai mobiliosios programėlės turi stiprias ir lanksčias galimybes vartotojams skirtiems pranešimams, kitiems įrenginiams skirtos interneto programėlės čia taip pat įgyja pagreitį. 

Internetinėse programėlėse iššokantys pranešimai yra naudojami pranešti įvairią informaciją galutiniam vartotojui (pavyzdžiui: naujas blogo įrašas, drabužis, kuris Jums patiko vėl atsirado sandėlyje ir panašiai). Visa tai yra įmanoma be būtinybės registruotis ir palikti kontaktinius duomenis, tokius kaip elektroninis paštas. Tokia galimybė suteikia kompanijoms papildomą komunikacijos kanalą bendrauti su savo tiksline auditorija, o tai reiškia ir papildomas marketingo galimybes.

Technologijos

Egzistuoja ne vienas technologinis sprendimas, kuriuo galima pasinaudoti kuriant naršyklės iššokančius pranešimus, štai keli iš jų:

OneSignal

PushEngage

ZoPush

PushCrew

 

  1. Dirbtiniu intelektu paremtos susirašinėjimo programėlės (AI-powered chatbots)

Didelis skaičius verslo įmonių veikia skirtingose laiko zonose ir turi padalinius skirtinguose žemynuose. Tai kokybišką klientų aptarnavimą paverčia sudėtinga ir nemažai kainuojančia užduotimi, ypač atsižvelgiant į kiaurą parą veikiančios pagalbos linijos išlaikymą, kuri šiuo atveju tampa reikalinga. 

Žiniatinklio programavimo tendencijos pastaraisiais metais aiškiai krypsta prie automatizuoto, akimirksniu suveikiančio klientų aptarnavimo. Susirašinėjimas, varomas dirbtinio intelekto ir mašinų jau įrodė esantis vertas ilgalaikių investicijų. Šiuo metu dirbtinis intelektas geba atsakyti į dažniausiai užduodamus klausimus (DUK), suteikti reikalingo specialisto kontaktus, priimti užsakymą ir daugelį kitų užduočių.

Apklausos rodo, jog vartotojai dažniausiai naudoja pokalbių programas, kad gautų greitus atsakymus netikėtumų atveju bei kai nori pateikti skundą.

Technologijos

Galima pasinaudoti vienu iš atviro kodo bot’ų (bot), kuriančiu technologiją patiems žymiausiems technologijų gigantams:

Microsoft Bot Framework

Facebook Bot Engine

Dialogflow

 

  1. Judantis naudotojo sąsajos dizainas (Motion UI)

Kiekvienas produktas siekia būti maksimaliai patrauklus ir įtraukiantis. Judantis naudotojo sąsajos dizainas yra puikus sprendimas siekiant patraukti vartotojo dėmesį pasinaudojant gražia animacija. Biblioteka (The library) suteikia galimybę dailiai animuoti dizaino elementus ir leisti kūrėjams su jais eksperimentuoti taip kaip jiems norisi. Animacijos elementai yra pakankamai lankstūs ir veikia su bet kuria JavaScrip sistema (framework), o tai daugeliu atvejų itin patogu pritaikyti. 

 

Apibendrinimas

Svarbiausios 2019 metų internetinių sprendimų kūrimo tendencijos: 

  • Progresyvios internetinės programėlės (PWA)
  • Paspartintos mobiliosios svetainės (AMP)
  • Prie įvairių įrenginių prisitaikančios svetainės (Responsive websites)
  • Balso paieškos optimizavimas (Voice search optimization)
  • Aplikacijų programavimo sąsajos (API) prioretizavimas (API-first development)
  • Iššokantys pranešimai (Push notifications)
  • Dirbtiniu intelektu paremtos susirašinėjimo programėlės (AI-powered chatbot)
  • Judantis naudotojo sąsajos dizainas (Motion UI)

Jei artimiausiu metu planuojate atnaujinti savo tinklalapį ar kitą internetinį projektą, tuomet tikrai gera mintis pažvelgti į svarbiausias metų tendencijas ir pamąstyti, kurios iš jų galėtų būti naudingos Jums.

Jei ieškote patikimo partnerio internetinių technologijų srityje, patyrusių specialistų, kurie padėtų sukurti trokštamą internetinį produktą, galite susisiekti su mūsų vadybininkais aptarti detalių. Mes tiekiame internetinius sprendimus klientams jau daugelį metų ir turime sukaupę nemažai patirties, kuria galime su Jumis pasidalinti.

Šaltinis: cleveroad.com

Apie autorių:

Daugiau kaip 15 metų vadovauja Synergy Effect komandai kuriant įvairaus sudėtingumo E sprendimus verslui: El. verslas, El. komercija, verslo procesų valdymo sistemos CRM, ERP, tarptautinės el. prekybos sprendimai. Nuolat savo žinias gilina rinkodaros, pardavimų, projektų valdymo ir web, mobile technologijų srityse. Turi sukaupęs didelę patirtį dirbant tiek su labai stambiu verslu, tiek su starup'ais.

Tomas 

Vilmanas

, CEO, owner

Naujausi straipsniai

5 specialistai, reikalingi interneto svetainės kūrimui

Nuspendėte sukurti interneto svetainę ir tam tikslui pasiekti yra reikalinga įmonė arba žmonės, kurie galėtų įgyvendinti sumanymą? Tikriausiai kyla klausimas, kokie specialistai reikalingi interneto svetainės kūrimo procese. Šis straipsnis padės atsakyti į klausimą, kas turėtų sudaryti interneto svetainės kūrimo komandą,... Skaityti plačiau

Jūsų interneto svetainės vartotojų elgsenos analizė: kodėl ji reikalinga ir kaip ją atlikti

Kai galvojate, kaip efektyviai parduoti prekę ar paslaugą, itin svarbu iš pat pradžių puikiai pažinti savo klientą. Taigi, visų pirma, Jums reikės išsiaiškinti, kokia yra Jūsų tikslinė auditorija: paaugliai, dirbančios mamos, darželinukai, žvejybos entuziastai, verslininkai ar kokios nors konkrečios profesijos... Skaityti plačiau

Visi straipsniai